Wednesday, December 12, 2007

Breaking News - Banjir

Banjir Di Pahang,

Kali nie pahang mengalami banjir paling teruk di semenanjung. Kalau last year catat rekod terburuk Johor dan sebelum Johor, Kelantan. Kini Pahang lak mencatat rekod terburuk sejak tahun 1950 yang pernah dialami Pahang satu ketika dulu. Semalam aku dapat email dari YB Hashim Anang mengatakan paras air kat beberapa daerah mencatat bacaan paras bahaya. Aku tengok gambar semua rumah hanya nampak bumbung ajek. dan dalam masa yang sama aku dapat berita office-mate aku kak Norul terkandas dikampungnya di Chenor, banjir hingga tak nampak bumbung! wow!... kesiannya....

Banjir di tempat lain ada jugak tapi masih diparas sederhana termasuk leee kat Johor kampung aku Kluang tapi area rumah parent aku tak banjir kerana ia kawasan bukit tinggi... cuma aku risau kejadian tanah runtuh macam last year ajek. Tapi so far tak ada lak berita buruk tu.

Sekian sahaja berita hari ini.




No comments: